RABAT 5% powyżej 100 zł-----10% powyżej 200 zł---naliczany w koszyku
tel. 032 219 23 93 fax. 032 327 74 72 kontakt od 8 00 do 20 00 zapraszamy zamówienie e-mail
Katalog » Materiały pomocnicze » gimnazjum 1-3 » j.polski » Greg
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Wydawnictwo
Wybierz kategorię
Informacje o produkcie
Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w oryginalnej wielkości
Wypracowania - gotowe wzory! klasa 3 gimnazjum GREG
Dostępność: POZYCJA DOSTĘPNA
Wydawnictwo: Greg
Autor
Opis serii

Wypracowania - gotowe wzory to książka, która niezawodnie przyda się wszystkim uczniom mającym problemy z samodzielnym formułowaniem wypowiedzi pisemnych. Specjalnie dla nich autorka publikacji stworzyła wzorcowe wypracowania na najbardziej popularne tematy zadawane przez nauczycieli. Dzięki temu można mieć pewność, że korzystając z niej odbiorca przestanie mieć kłopoty z odrobieniem zadania domowego, czy napisaniem zadania klasowego.
Spis treści
OPOWIADANIE

1. Napisz opowiadanie zaczynające się od słów: „zawsze miałem zaufanie do rozumu i siły”, w którym Kreon ocenia swoje postępowanie (Sofokles „Antygona”)

2. Historia jednego przedmiotu - opowiadanie na podstawie wiersza W. Szymborskiej „Muzeum” (W. Szymborska „Muzeum”)

3. Opowiedz historię nieszczęśliwej miłości bohaterów (W. Szekspir „Romeo i Julia”)

4. „Krew za krew...” - historia zbrodni, zdrady i zemsty - opowiadanie o kniaziu Chwostku (J. I. Kraszewski „Stara baśń”)

5. Losy zamku Horeszków - opowiadanie odtwórcze

6. To była straszna noc - wesoło i poważnie o pewnym duchu

CHARAKTERYSTYKA

1. Scharakteryzuj bohatera wiersza Cz. Miłosz „Z chłopa król”

2. Porównanie postaw życiowych Ramzesa XIII i Herhora (B. Prus „Faraon”)

3. Charakterystyka porównawcza Ramzesa XIII i Herhora (B. Prus „Faraon”)

4. Charakterystyka Holdena Caulfielda (J. D. Salinger „Buszujący w zbożu”)

5. Jaka była - wrażliwa, ofiarna, czy szukająca tylko „mocnego życia”? - charakterystyka Ruth (L. Kruczkowski „Niemcy”)

6. Winicjusz postacią dynamiczną (H. Sienkiewicz „Quo vadis”)

7. Dlaczego właśnie on - charakterystyka mojego przyjaciela

8. Ligia - mój ideał piękna i dobroci (H. Sienkiewicz „Quo vadis”)

9. Charakterystyka profesora Waltera Sonnenbrucha (L. Kruczkowski „Niemcy”)

OPIS

1. Relacja z wyprawy Longinusa Podbipięty spod Zbaraża z uwzględnieniem opisu uczuć i przeżyć (H. Sienkiewicz „Ogniem i mieczem”)

2. Skomplikowany świat uczuć i przeżyć bohaterów „Nocnego lotu” A. de Saint-Exupery - opis przeżyć wewnętrznych (A. de Saint-Exupery „Nocny lot”)

3. Opisz pole bitwy widziane oczami adiutanta i przedstaw jego uczucia (A. Mickiewicz „Reduta Ordona”)

4. „Pan Tadeusz” jako obraz świata szlacheckich obyczajów i ideałów - opis (A. Mickiewicz „Pan Tadeusz”)

5. Starosłowiańska osada - opis życia mieszkańców zagrody Wisza i Piastuna (J. I. Kraszewski „Stara baśń”)

6. Moje przeżycia w trakcie lektury powieści H. Sienkiewicza „Quo vadis”

7. Kwitnący sad w wiosennym deszczu

WYWIAD

1. Przeprowadź wywiad ze staruszkiem z wiersza. Zacznij od pytania: „Skąd pan wie, że innego świata nie będzie?” (Cz. Miłosz „Piosenka o końcu świata”)

2. Wywiad z Janem Skrzetuskim na temat: „Obowiązki i postawa życiowa prawdziwego rycerza” (H. Sienkiewicz „Ogniem i mieczem”)

WYPRACOWANIE

1. Antygona przed sądem - oskarżam... (Sofokles „Antygona”)

2. Antygona przed sądem - bronię... (Sofokles „Antygona”)

3. Sąd nad profesorem Sonnenbruchem - oskarżenie - przemówienie (L. Kruczkowski „Niemcy”)

4. Sąd nad profesorem Sonnenbruchem - obrona - przemówienie (L. Kruczkowski „Niemcy”)

5. Wyjaśnienie tytułu powieści „Placówka” na podstawie definicji ze „Słownika języka polskiego” oraz znajomości treści lektury (B. Prus „Placówka”)

6. Czy warto brać przykład z bohatera powieści „Placówka”? - głos w dyskusji na temat korzyści i zagrożeń związanych z przyszłym wstąpieniem Polski do Unii Europejskiej (B. Prus „Placówka”)

7. Postawy Niemców wobec faszyzmu - na podstawie dramatu „Niemcy” L. Kruczkowskiego - notatka syntetyzująca (L. Kruczkowski „Niemcy”)

8. Sformułuj główną myśl opowiadania H. Sienkiewicza „Wspomnienie z Maripozy” (H. Sienkiewicz „Wspomnienie z Maripozy”)

9. Piękno i wyrazistość obrazów poetyckich w poznanych „Trenach” Kochanowskiego (J. Kochanowski „Treny” V i VIII)

10. Podobieństwa i różnice w nastroju podmiotów lirycznych wierszy J. Słowackiego „Hymn” i C. K. Norwida „Moja piosnka II” (C. K. Norwid „Moja piosnka II”)

11. Interpretacja tytułu powieści „Buszujący w zbożu” (J. D. Salinger „Buszujący w zbożu”)

12. Uroczystości pogrzebowe w starożytnym Egipcie - artykuł do gazetki szkolnej (B. Prus „Faraon”)

13. Wyobraź sobie, że Ramzes XIII kandyduje na prezydenta Egiptu. Przedstaw w maksymalnie krótkiej i zwięzłej formie jego program wyborczy (reformy, jakie zamierza wprowadzić w Egipcie) (B. Prus „Faraon”)

14. Napisz w punktach przebieg wątku patriotycznego w „Panu Tadeuszu” - plan problemowy (A. Mickiewicz „Pan Tadeusz”)

15. Literacki „kraj lat dziecinnych” jest prawdą czy tylko zmyśleniem - rozważ to na dowolnych przykładach

16. Miłość Ligii i Winicjusza - anachronizm czy niedościgły ideał (H. Sienkiewicz „Quo vadis”)

17. Jak zostały wyrażone uczucia podmiotu lirycznego w „Trenach” J. Kochanowskiego?

18. Gdybym był poetą... - moje przemyślenia na temat poezji

19. Gdy jest mi smutno, jadę w góry - mój sposób na nudę

20. Kiedy uśmiecham się do ludzi na ulicy

21. Fikcyjny horoskop dla kolegi

ROZPRAWKA

1. Przedstaw filozofię życiową poety wyrażoną w poznanych pieśniach - rozprawka (J. Kochanowski, pieśni „Serce roście”, „Nie porzucaj nadzieje” i „Czego chcesz od nas Panie...”)

2. Czy refleksje zawarte w pieśniach J. Kochanowskiego są aktualne? - rozprawka

3. Dlaczego „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza nazywamy epopeją narodową?

4. „Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe” - w formie rozprawki rozważ słuszność tego stwierdzenia

5. Związek człowieka z ojczyzną jako temat przewodni wielu utworów literackich

6. Czy słowa ks. Jana Twardowskiego „spieszmy się kochać Ludzi, tak szybko odchodzą” wydają ci się słuszne? Rozważ je

ZAPROSZENIE, ZAWIADOMIENIE

1. Zaproszenie do wymyślonego adresata na wieczór poetycki do Petroniusza (H. Sienkiewicz „Quo vadis”)

PRZEPIS, REKLAMA

1. Reklama walki gladiatorów (H. Sienkiewicz „Quo vadis”)

STRESZCZENIE

1. Napisz streszczenie fragmentu „scena balkonowa”, wyeksponuj tylko najważniejsze treści (W. Szekspir „Romeo i Julia”)

2. Streść wątek sporu o zamek w „Panu Tadeuszu” - streszczenie (A. Mickiewicz „Pan Tadeusz”)

3. Streszczenie III aktu „Niemców” L. Kruczkowskiego

LIST

1. W ułożonym przez siebie liście do Holdena sformułuj listę pytań, jakie chciałbyś mu postawić. Czy potrafiłbyś pomóc Holdenowi? (J. D. Salinger „Buszujący w zbożu”)

2. Koniecznie przeczytaj wiersz Z. Herberta „Kamyk” - list do przyjaciela

3. List postaci literackiej - Jacek Soplica pisze do Ewy Horeszkówny



















Cena
Ilość
6,30 zł
Galeria
Wejście do katalogu podręczników

Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Najczęściej oglądane
3,50 zł
17,00 zł
72,00 zł
75,00 zł
19,80 zł
27,50 zł
28,90 zł
73,50 zł
24,00 zł
26,00 zł
Najczęściej kupowane
11,40 zł
11,40 zł
11,40 zł
33,50 zł
26,00 zł
33,00 zł
24,00 zł
11,90 zł
18,00 zł
11,90 zł
5384759
© Księgarnia Podręczniki Skolne Podreczniki Językowe Książki Księgarnia. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.
statystyka